Tim Van Damme Inspired by Tim Vand Damme

About me

My photo
Jom print baju dengan design anda sendiri, harga murah,tempah sehelai pun diterima!

Followers

Popular Posts

Blog

Monday, August 23, 2010

Vincent & Friends Montage




Ni dia montage animation Vincent & Friends..
Yang animate tuk montage ni 2 orang,
Hafiz dan Syahril.. mereka di beri kepercayaan
penuh untuk menghasilkan montage tersebut..
Effect dan susunan secene, saudara Hanif yang
uruskan.. kalau part-part yang macam tu,
memang kerja dia..

Muzik tema untuk montage ni di create oleh
saudara Azhari, dia lah soundman yang
banyak menyumbangkan audio-audio terbaik
untuk animation Vincent & Friends ni..
Muzik tema ni pun dah dua kali di tukar
atas sebab-sebab tertentu..

Montage ni jugak aku dah edit
entah kali ke berapa agaknya..
Asik ada feedback je memanjang..
secene nya tak bnyak, kalau di ikutkan pada
animation, berapa hari je boleh disiapkan..
tapi yang menjadikan proses montage ni
lambat disiap kan, ialah...
ada je corecttion animation yang nak kena ubah,
kesian pd animatior,
nak kena ubah balik animation..
kesian gak pada aku..kena edit balik,
pas tu rendder semula
yang kali ke 20 kali x silap aku, hehehe..

Montage animation ni aku ada tambah effect
pada setiap secene magic..
effect ni aku menggunakan partical illusion
dan effect curls tu plak,
(effect lipatan kertas pada bucu)
aku buat kat premiere pro..

proses untuk menyiapkan montage ni
aku tak ingat,tapi yang aku ingat..
montage ni, sentiasa ada tambahan dan
correction yang tak munsabah.. hehehe..

0 comments:

Post a Comment


X-treme Studio Design by Insight © 2009