Tim Van Damme Inspired by Tim Vand Damme

About me

My photo
Jom print baju dengan design anda sendiri, harga murah,tempah sehelai pun diterima!

Followers

Popular Posts

Blog

Monday, June 21, 2010

Kenangan Terindah




Ni video perkahwinan Makcik wife aku masa tahun 1993..
Dia suruh aku edit kan gambar perkahwinan dia buat dalam bentuk VCD..
Makcik aku kata, selain dari album gambar kahwin,
dia nak gak ada video perkahwinan cam orang-orang lain..

Aku faham, mungkin waktu dulu video kahwin ni tak berapa komesil sangat
tak macam sekarang, sekarang bersepah-sepah pakej video kahwin..
orang dulu-dulu, kalau kahwin, 
album gambar je dah cukup bagi si pengantin,
tapi pengantin skrang, kalu boleh, majlis pengantinnya nak 
satu dunia tau.. dasat kan?.. hehehe..

Lama dah perkahwinan makcik aku ni, kalau tengok dari tarikh
majlis perkahwinan dia ni, time ni aku darjah 3..
old skool giler kan?.. hehehe..

Walaupun nampak macam simple, 
tapi ianya makan masa untuk disiapkan..
sebabnya banyak kerja nak kena buat.. 

First, gambar-gambar dari album kahwinnya dulu, 
aku kena scan untuk jadikan dalam format JPEG, bila dah 
siap scan plak, gambar-gambar tu suma aku kena susun dan edit
masukkan dalam software flash CS3 untuk tukar resaiz menjadi
saiz yang sesuai untuk software premiere nanti, 
( tapi skrang dah banyak software-software free 
yang senang nak tukar saiz gambar )
bila dah susun dah tukar siaz image, gambar-gambar tu
aku edit nya plak dalam adobe priemere.. 

Proses untuk aku hasilkan video
sliding kahwin ni mengambil masa 2 minggu, lama kan?.. 
mana tak nya, aku buat time malam je, siang keje lak, 
tu belom masuk pc hang la, hehehe..
sehingga proses cover dan label CD berakhir..

VCD ni dah pun di serahkan oleh Mak Pijah,
tapi ada balancr lagi, sebb nya ter burn kan lebih,
mana tau kot2 ada permintaan nak memperolehi VCD nie..
Pada sesiapa yang berminat untuk memiliki
sila bagi email korang kat comment blog ini,
harga dan kos perhantaran boleh dirunding..


0 comments:

Post a Comment


X-treme Studio Design by Insight © 2009